Friday, August 28, 2020

My Humble Mini Garden - Pokok Kari


Pokok kari ni zawji kidnap dari Gombak.. Pokok tua. Memang angkut sekali dengan pasu tu.
Banyak juga lah daun nya, tapi bukan merimbun. Aku siram macam biasa je. Sesekali siram air baja AB, kadang curah air basuhan beras/ayam/ikan, kadang tabur serbuk kulit telur..Sesekali nampak pucuk muda memunculkan diri.

One fine Saturday, zawji kerja kalau tak silap. Tinggallah aku bersama anak6. Abang besar berdua memerap dalam bilik, abang kecil lagi dua main basikal di laman rumah. Aku mengelek Nusayba sambil perhati Fatima main sendirian. Dengarlah suara abang kecil berdua bermain beserta bunyi kayuhan basikal, dan sesekali loceng dibunyikan. Tiba-tiba sunyi je laman. Aku intai dari tingkap, budak bertuah berdua tu tengah mngerjakan pokok kari. Satu taman lah dengar jeritan ummi korang ni haaa...

Gondol pokok kari ummi 😌😓😪


Sedihnya...
Bertaburan daun kari atas lantai.
Alahai anak-anak soleh ummi yang cerdik lagi bijaksana dan baik akhlaknya..

This morning, aku nampak pucuk baru.. Alhamdulillah..
Moga hidup subur dan merimbun duhai pokok..


 

No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015