Friday, March 23, 2018

Anniversary Dine Out :: Jahhet : Fine Meat

On our wedding anniversary day, aku cuma buat kerja yang dah lama aku tak buat. Bermain dengan gam, gunting, kertas dan tali...Dan aluminium foil..
Tibe-tibe teringat zaman seklah dulu, dok hias-hias kelas dan dorm. Seronok betul gunting-gunting tampal, konyok-konyok aluminium foil..Memang kegemaran sangat tu.
So, seminggu tu, itulah kerja aku, secara senyap-senyap, curi-curi masa time si kecik tidur, time zawji takde kat rumah.

Pagi-pagi subuh, zawji masuk toilet je, cepat-cepat aku gantung kat cermin.
Konon nak surprise kan zawji.
Hahaha..
Tapi dia punya expression tu biasa ja. Cett. Biasalah zawji. haha..
Pastu dia kejut anak-anak bangun, suruh tengok apa yang ummi buat.
Faqeeh kata...Faqeeh dah taulah abi..
Aikk..Macam mana Faqeeh tau??
Faqeeh nampak ummi gunting awan.
Ummi cakap jangan bagitau abi, nak buat surprise happy birthday kat abi..
Hahahaha..
Tang mana ummi cakap surprise happy birthday tah...
Haaa. gitulah..
Jaranglah dia nak keluarkan statement dia sendiri. selalunya mesti anak-anak kena jadi perantara. Even kalau aku Tanya ok ke aku masak? sedap ke? Either dia jawab dengan senyuman, saying thank you, jawab ok je, atau dia pas bola kat anak-anak..."Ummi masak sedap tak? Cakap apa kat ummi?"
Anak-anak pulak, ummi masak nasi putih pun dia cakap sedap. So...Pintar tak zawji? Selalu bagi jawapan selamat kan. huhuhu..

Tengahari tu zawji mesej tanya nak makan mana malam ni..
Tekak ni macam nak makan western. Nak pergi Kawd ke Jahhet?
End up, ke Jahhet kami.

.Jahhet Taman Nirwana.


Dulu kat hujung lot kedai ni ade Me'nate. Sekarang jadi kedai Chit Bone which aku rasa relate dengan Jahhet ni jugak. Sebab chiller kat sini pun semua tulis Chit Bone.

.The menus.

Nampak tak?
Pak Mus
Master Butcher's Original Taste

Chef Pak Mus tu owner Me'nate dulu. Tapi dengarnya dia dah jual Me'nate and now JV dengan Jahhet. No wonder lah rasa dia sedap macam Me'nate yang pernah aku rasa dulu.


Rasa macam nak makan ribs, tapi dengan anak-anak kecil yang sihat dan aktif, macam agak sukar nak berpisau bagai. Sudahnya ummi pilih menu ringkas je.

Dua askar kecil yang ligat




Boleh tahan juga Fathiy berjoget atas baby chair



Aku terbaca somewhere, owner Jahhet ni merupakan anak kepada Almarhum Ustaz Haron Din. Hence the portrait back there.



Zawji's lamb shabu. Blackpepper sauce dia sedap. 


Mine.. Pasta Creamy butter soft shell crab. Rasa dia spicy sikit. Tapi sedap juga.


Anak-anak punya dah sampai awal lagi dan terus berebut masing-masing. Belum sempat sampai makanan ummi, anak-anak punya dah hampir licin. huhu..

Psst.. Pak Mus di table belakang dengan YB Nasrudin Daud.


My little bam bam


.Our small family.




No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015