Wednesday, June 15, 2011

Akademi Fantasia vs Ultraman Mebius

Akademi Fantasia musim ke-9 which is the final series of this program dah pun melabuhkan tirai. I bet semua pun dah tau Hazama dinobatkan sebagai juara AF9..




Ultraman pulak adalah siri kegemaran kanak-kanak dari zaman hingus aku meleleh lagi sampai la sekarang. Dah macam-macam versi ultraman dah sampai aku pun tak tau ape ke name ultraman sekarang ni..


Rasenye macam tak relevan lansung nak buat comparison antara AF dengan ultraman. Kenapa tak compare AF dengan Mentor? Lagi relevan kan sebab dua-dua pun program realiti TV yang mencari bakat baru dalam industri hiburan. Hmmm...aku ade kisah di sebalik comparison ni sebenarnye...

Konsert final AF9 berlansung pada Ahad lepas. I was at my in law's house.. My 9 years old niece dok layan AF. Aku tumpang sekaki. Her 4 years old brother was playing around. Hubby was reading a book. I sat next to my niece. Tengah si adik dok sakan main sorang-sorang, tibe-tibe die capai remote control. Si kakak cube larang si adik tukar channel TV.


Kakak: Syami, jangan tukar. Nanti pakcik marah.
Hubby: Takpe, tukar je. Pakcik tak marah. (Sebab pakcik tak layan AF..hehe)

So, berebutlah dua beradik tu nak conquer remote. While trying to get the remote from her sister,


Adik: Syami tak tukar. Kakak bagila..Syami tak tukar. (Trying to convince his sister to pass the remote to him)

Aku malas nak campur, so aku angkat punggung gi duduk next to hubby. Tak perasan camne adik manage to rampas the remote from kakak. Then die terus switch channel. 611. Dengan muke selambe tak bersalah...

Adik: Syami dah agak dah..Ultraman tiga. (Ultraman mebius sebenarnye).

Tanpa menghiraukan kakak yang tengah bengang, adik wat muke cool je tengok ultraman and remote tak lepas dari tangan. Risau kene rampas ngan kakak kot.

So...Conclusion, Ultraman wins over AF9..hehe...

Aduhhh...yang lawaknye, diplomatik sungguh anak buah aku yang sorang ni as he tries to convince his sister. Konon-konon tak nak tukar channel kalau kakak bagi remote. Tapi as soon as he gets the remote, terus tukar channel dengan muke rilex je. Memang innocent sangat muke die. Aduhhh... Sakit perut aku gelak...

No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015