Thursday, October 11, 2012

Random Upon 7 Months of Pregnancy


 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


Jumpa seorang kawan. Haven't met her for quite some times. 

Kawan: Eh, kau pregnant lagi eh...(looking at my tummy)
Aku: **smile** Alhamdulillah..
Kawan: Berapa bulan dah ni? 3 bulan?
Aku: Almost 7 bulan..
Kawan: Ko kalau pregnant memang badan tak naik kan..



Beberapa orang yang dikenali duduk di satu meja. Aku lalu.

A: Laju je jalan mak orang.
Aku: hehe~
B: Eh, dia pregnant?
A: Aah..akak caye tak dah 7 bulan?
B: Kau biar betul. Tengok tangan dia lagi kecik dari tangan aku yang tak pregnant ni. (sambil picit-picit lengan aku) Aku kalau 7 bulan dah kembang macam ape je.
A: Berat kau mesti tak naik kan?
Aku: Setakat ni naik 3 kg.
B: Rasa macam yang first dulu lagi berisi dari sekarang.
Aku: Berat sekarang pun lagi ringan dari masa pregnant dulu...



Di satu kaunter. Ada seorang kenalan. Last time met her about a couple of months ago.

A: Eh..pregnant ke? Berapa bulan dah?
Aku: 7 bulan.
A: Eh, mase jumpa hari tu dah pregnant ke?
Aku: Yup..
A: Tak perasan pun hari tu...Comel je perut.



Having a discussion with client.

A: So, how are you doing. So long haven't met you.
Aku: I'm doing just fine.
A: When is your due date?
Aku: December..
A: That's mean, almost 7 months now arr?
Aku: Yup..
A: How come your tummy very small? Doesn't look like 7 months.
Aku: Don't know lar..
A: You lose apetite or you eat less?
Aku: No lar..I eat as usual..But don't know why I didn't gain weight.
A: How much you have gained ah?
Aku: 3 kg.
A: Really ar? My friends gain up to 15-20 kgs lor.. Good ar you.. No need to worry about losing those fats after delivery.
Aku: hehe~ ya lar...

Overall, bila aku cakap usia kandungan aku, mostly akan buat reaction macam mulut ternganga cecah lantai, mata terbeliak macam nak terkeluar biji mata..

The latest me...Doesn't I look like a 7 months pregger?



Hmm..nak buat macam mana..
I guess, tu bahagian masing-masing.
Syukur alhamdulillah berat aku tak naik banyak despite of makan tanpa batasan.
Dan alhamdulillah juga, eventhough very little weight gained, tapi baby membesar accordingly.
Macam masa carry Faheem dulu, aku rasa the weight gained are totally the babies weight plus the placenta and amniotic fluid.

Jangan rasa iri hati kat aku, jangan rasa jeles tengok berat aku tak naik ke apa.
Walaupun berat aku tak naik banyak, tapi I must say that my stretch marks is killing me like hell...
Mesti orang cakap perut kecik, mesti takde stretch marks.
That does not happen to me.
Super duper banyak okeh.
Stretch marks dulu masih berbekas, tambah lagi dengan yang baru.
Oh perut ku...
Makcik urut aku cakap "Kesiannye perut dia pecah teruk"
And masa check-up 2nd child ni pun, every docs and nurses yang check mesti akan cakap benda yang sama.
Perut kecik tapi pecahnye seribu..
Sebab kulit aku nipis kot.
SO, takyah la nak jeles-jeles tengok berat aku tak naik banyak.
Yang korang tak nampak tu lagi dahsyat dari ape yang korang nampak.
Aku lagi jeles dengan orang yang gain more weight tapi kulit perut kekal mulus lepas deliver mcm Dr. Halina tu...woot..woot..


No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015