Thursday, December 6, 2012

Praying That You Will Be Strong To Face The World And Years Ahead

 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Pagi-pagi dah stress menghadap HRMIS yang teramatlah slow..
Tang paling stress, nak tunggu calender je nak masukkan date kursus..
Dari semalam sampai ke hari ni, lama sangat nak loading..

Sambil-sambil tu, aku blogwalking dan layan FB..
Tetiba jumpa satu link ni..
Aku buka dan baca..
I don't know how to say this..
But aku menangis as I read through her writing..
Aku rasa sebak sangat...
I know it wasn't easy for her and her family..
Hebat sungguh ujian Allah untuk dia sekeluarga..
Moga Allah kurniakan ketabahan dan kekuatan untuk keluarga ni..

For those yang ada baca pasal kes kanak-kanak perempuan meninggal akibat virus kencing tikus selepas mandi di public pool, boleh baca blog ni ( http://www.lizamasrina.blogspot.com ) untuk pencerahan kisah yang sebenar as it is a writing purely from the heart of her mother.

2 comments:

  1. sedih...ni yg buat aku takut nak bawak hafiy gi memane wetworld/ swimming pool...huhu..tp ajal tu ketentuan Allah kan. Kalo dah sampai masa, segala yg terjadi adalah sebagai penyebab je...wpon kdg2 kite rase mustahil/ tak logik/ tak patut mcm tu/ mcm mana boleh mcm tu/ etc... aku blajar ni drpd kes arwah adik aku... untukNya tiada yg mustahil!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..ajal maut semua ketentuan Allah..Allah pilih dia untuk lalui ujian yang mcm tu..Ours, we never know..Kena persiapkan diri untuk redha terima apa jua ujian Allah..

      Delete



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015