Friday, May 3, 2013

Frame-It

 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
السلا م عليكم و رحمة الله و باركته

Kat rumah aku ade a few frames...Tapi semuanya kosong tak berisi...
Dari mula kahwin, sampai dah anak dua...
Tiga tahun dah...Dari sehari ke sehari ingat nak cuci gambar, letak dalam frame...
Hampeh...Ni lah bila guna digital camera...Sikit punya malas nak pergi kedai gambar...
Kalau nak cuci gambar, takkan setakat dua tiga keping untuk letak dalam frame?
Tak berbaloi...
Nak cuci semua, nak kena sort dulu gambar-gambar yang ade...Mana yang patut delete, mana yang redundant, mana yang patut censored {eh! ade ke? Hehe}...
Malas....Gambar ribu riban punya banyak...Tak larat nak belek satu per satu...
Makanya, terbiar kosong la frame-frame tu...
Paling best bila pak mentua tegur, "gambar ape tu?"...
Memang tajam menusuk  jiwa...hahaha...
Tulah, frame kosong sibuk nak tayang jugak atas rak...kihkihkih...
Setelah sekian lama frame kosong tanpa penghuni, tiba-tiba terlintas kat hati ni nak buat something...
Bagi frame kosong berseri sikit....

Ni la dia frame nye...Yang satu tu dah 'berpenghuni'...Yang terbaring tu, dalam proses...Gambar yang kat frame bawah tu la pak mentua tanya gambar ape...hehe...Malu den tau....


Frame yang dah berpenghuni tu, aku letak kertas bercorak je...Nak tau kertas apa? Memang recycle tahap saving gila...Kertas tu sebenarnya sampul duit raya from Wondermilk...Sebab corak cute, aku simpan hokeh...Cheapskate habis...huhu..
 

Frame lagi satu, aku letak Mr. Owl...Actually Mr. Owl ni dulu konon-konon aku nak buat soft toy untuk Faheem...Pakai felt...Tapi separuh jalan je...Belah belakangnya tak menyempat nak jahit..Sampai la Faheem dah besar ni, dan mungkin tak layan dah soft toy..Jadi, aku decide nak 'kurung' Mr. Owl ni dalam frame...heehuuu....

Tampalkan Mr. Owl dengan masking tape supaya dia tak bergerak dan senget...Make sure masking tape tu terlindung elok dan tak nampak dari belah depan...Kalau tak memang kantoi di situ dan huduh la rupanya....Untuk background Mr. Owl supaya tak nampak la background frame tu putih kosong { dah lah frame.nye putih, kalaubackground putih kosong memang la sangat buhsan } aku cuma guna kertas bergaris biasa...Cilok dari buku nota ku...hehe...Garisan dia aku tebalkan guna artline pen supaya nampak timbul sikit....


Hasilnya......


Oklah kan dari kosong je...Cost-wise pun murah...
Hmmm...ade lagi  4 frame kosong...What will be my next project??????

No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015