Thursday, August 22, 2013

KEJAM ! ! ! ! !



Ya Allah
Allahuakbar...
Astaghfirullahalazim..

Bagai tersiat-siat hati tatkala menonton video anak Syria yang sedang bertarung nyawa dengan ajal akibat senjata kimia rejim Basyar Asaad laknatullah yang kejam dan tidak berperikemanusiaan..Terbayang betapa seksanya anak kecil itu..
Melihat anak sendiri merintih merengek masa demam pun hati ibu boleh diruntun hiba..
Inikan pula melihat anak sekecil itu bertarung nyawa akibat tangan-tangan manusia yang zalim..
Arggghhhh...Tak layak dipanggil manusia para penzalim ni..

Google sahaja senjata kimia syria...
Macam-macam berita keluar..

Makhluk apakah rejim Basyar Asaad ni?
Lebih hina dari binatang..

Allahuakbar..
Speechless..
Saat menonton video tu, aku baru nak makan..
Terus patah selera...Terasa kelat, payau tekak..
Sayu hati..
Hiba..

Ya Allah...
Apa yang mampu aku bantu?
Cukupkah sekadar doa?
Sampaikah doa ku?

Hasbunallah wani'mal wakeel
 
Allahurabbi..
Hanya kepadaMu Ya Allah kami bergantung harap..
Hanya kepadaMu kami mohon pertolongan..
Hanya kepadaMu kami mohon perlindungan..
Hanya dariMu kami mohon kekuatan..

Ya Allah..
Bantulah umat Islam Ya Allah..
Bantu kami menegakkan agama & syariatMu Ya Allah..
Bantu kami menumbangkan para penzalim Ya Allah..

Ya Allah..
Beri kami kekuatan Ya Allah..
Kekuatan untuk kami bangkit mempertahan aqidah kami Ya Allah..
Tetapkanlah iman kami Ya Allah..
Tetapkan aqidah kami Ya Allah..

Turunkanlah laknat ke atas para penzalim ini Ya Allah..
Laknatilah mereka Ya Allah atas setiap perbuatan zalim mereka Ya Allah..

Allahuakbar!
Allahuakbar!
Allahuakbar!
 

2 comments:

  1. takmo tengok nanti ai menangis......dari entry u nih ai dah boleh membayangkannya macam mana......tiada apa yang mampu kite boleh buat kecuali berdoa dan berdoa....

    ReplyDelete

Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015