Thursday, September 19, 2013

Hati Saling Bersinergi


Kadang-kadang aku rasa my zawj seolah boleh membaca apa yang tersirat dalam hati aku..
A few times, aku tak menyatakan something tu secara lisan..
Sekadar macam terlintas kat hati, tapi tak disuarakan...
Tiba-tiba dia buat apa yang terlintas kat hati aku tu, yang aku tak expect pun dia akan buat..

Contoh paling senang..

Nak beli electric kettle..
Dalam otak aku dah terbayang kettle macam mana yang aku nak..
Bukanlah wajib pun beli yang macam tu...Cuma my preferences..
Masa nak pergi kedai tu, both Faheem and Faqeeh baru je tidur. Both on my lap..
Macam ni haa tidur...Memang tak gerak lah ummi kan..

So my zawj pergi seorang..Bila dia tanya nak kettle macam mana, aku tak reti nak describe..
Aku cakap tak kisah lah. Ambil je lah mana-mana yang dia rasa ok.
Dalam hati, tak dapatlah kettle macam yang aku dok bayangkan..
Balik rumah barulah aku belek-belek kettle-nya..
Senyum.
^____^
"Awak ni macam boleh baca hati saya je..."
Just like what I have imagined.

Another example
Nak order makan.
Aku punyalah fikir nak makan apa.
Macam-macam ada dalam kepala.
Tapi rasa nak sangat beli meggi goreng.
Tapi order lain...Kueteow tomyam..
Dah order, hati dok teringat-ingat meggi goreng. Tapi nak jugak kueteow tomyam.
Malas nak suruh my zawj tukar order.
Takpelah...next time je lah..
Bila my zawj balik, tengok dia beli meggi goreng.
Yay..boleh rasa dua-dua, tomyam dan meggi goreng..

Kat kedai makan.
Makan-makan-makan.
Faheem minum air..
sllluurrrppp...sllurrrppp..
Makin sikit air ummi di sedut.
Hmm...takpelah...nanti order lain, bungkus ke..
Dalam hati je ni...
Habis makan.
Air pun habis..Dapatlah beberapa sedut..
Dalam hati berkira-kira nak tapau teh ais sebungkus.
Tiba-tiba my zawj tanya, nak tambah air lagi?
Gulp....

Dah beberapa hari fikir nak beli aiskrim..
Sebab dok terkenang nak makan aiskrim dengan Hershey's Choc Shell ditabur dengan choc chip dan kacang almond lebihan buat cheesekut hari tu..
Tapi bila kenangkan peti ais penuh dengan susu, pendam je la hasrat hati.
Tengah shopping groceries kat Tesco, tetiba my zawj cakap nak beli aiskrim..
Terus setuju walaupun tau peti kat rumah ada space kecik je..
Dan terus rela masak lunch takyah makan kat kedai semata nak beli aiskrim & takut aiskrim cair kalau singgah makan kat kedai..
Sinergi sungguh..
Kan dah kate peti penuh, gatai jugak nak beli aiskrim..Sumbatlah..
Dah tu susu baru nak simpan mane???
Panggg karang..huhu..


Banyak kali sebenarnya..
Tak mampu nak ingat semua..
Cuma yang mampu aku katakan, mungkin hati kami saling bersinergi..
^_____^

*poyo*

2 comments:

  1. comelnya anak2 tu tido....
    semoga ili dan husband berkekalan selamanya...

    (Lin Shah, Ampang)

    ReplyDelete



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015