Tuesday, March 12, 2013

RandomTalk #1: Lauk Favourite Suami

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
السلا م عليكم و رحمة الله و باركته

His Humairah: Dear, dah nak masuk 3 tahun kita kawen, tapi dear tak jawab lagi soalan sayang..
Her Zawj: Apa?
His Humairah: Lauk feveret dear? Lame dah sayang tanya..Dear tak jawab pun..
Her Zawj: Ayam goreng...(sambil senyum tengok lauk ayam goreng yang dimasak isteri terhidang atas meja)
His Humairah: Wahhh...senangnya..Kalau sayang masak ayam goreng hari-hari boleh?
Her Zawj: Boleh...(dengan senyuman cool kentang yang sangat gojes di mata humairah-nya...)

Dia memang tak pernah bersungut isteri dia masak tak sedap ke apa. Isteri dia masak cincai pun dia makan je...Bila tanya, jawapan dia ok je, senyum, ucap terima kasih...Hati isteri berbunga-bunga walaupun isteri tahu yang masakannya entah apa la rasa..Terkadang tawar, terkadang masin..
Modal terbaru suami bila isteri kata sorry masak tak sedap.......

"Abang, siapa masak sedap?" Tanya suami pada anak..
"Ummmmii" jawab si anak dengan sengihan paling comel...

Syukur Alhamdulillah....




2 comments:

  1. Syukur alhamdulillah..
    Rase dihargai bile dpt pujian ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...terus kembang walaupun tau masak tak berapa nak sedap..

      Delete

Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015