Tuesday, June 18, 2013

Buttons Kufi Khat


Lama dah idea/plan nak buat buttons kufi khat ni duduk bersarang, bermain-main dalam otak..
It is one of my frame project..
Misi untuk penuhkan semua frame yang ada yang dah lama sepi tanpa tanpa penghuni..hehe~
Alhamdulillah..siap pun kufi khat versi aku..


Mula-mula google image kufi khat. Pilih lah yang mana berkenan di hati...Aku tak pandai nak buat kufi khat sendiri. Jadi cari yang available kat internet...Aku ambil kat sini. Print ikut size yang dikehendaki.

Pastu aku lekat dekat kain felt, trace khat tu dengan jahitan jelujur kasar. Then gunting part yang hitam.
Next acara susun-susun butang. Mula-mula nak buat colourful, susun random je macam gambar tengah. Tapi macam serabut pulak.
So, aku tukar. Buat toned colours. Susun-susun ikut suka hati sendiri..
Buttons yang comel pelbagai warna bentuk dan saiz ni aku beli kat sini. Sangat rambang mata tengok those cute colourful yummeh buttons..

Hasilnya....
Ade senget-senget sikit, but good enough for me
^_____^
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015