Thursday, September 12, 2013

Jom Berambeh > Jamuan Raya Office


5 Sept 2013
Open House Menara PJD
Tema: Jom Berambeh.. Mari berkunjung dalam bahasa Sarawak kalau tak silap aku.
Tema Sarawak dipilih sempena menteri baru yang berasal dari Sarawak.
 
Since kat sini ade a few Cawangan, setiap cawangan di beri booth dan prepare the foodies.
Setiap booth mesti ada satu menu istimewa Sarawak.
 
Antara menu yang ada:
Nasi Tomato
Nasi Dagang
Nasi Arab
Roti Jala
Pulut Durian
Mee Kolok
Satay
Mee Kari
Lontong
Laksa Penang
Laksa Sarawak
Soto
Nasi Impit + Kuah Kacang
Lemang + Rendang
Manok Pansuh
Buah-buahan
Cendol
Aneka jenis air
(yang bold tu menu Sarawak..)
 
Cawangan aku, mainly kat HQ. Bahagian aku ni serpihan kecil je kat sini.
So kiterang bergabung dengan cawangan lain.

 The day before, gigih menghias booth sebab ada pertandingan gerai terindah kan...
Masing-masing tunjuk skill menganyam..

Tengah khusyuk menganyam, ada pulak orang nak ambil gambar...Peace yo!! haha...sempat lagi..
 
 Booth decorations...
 




On the day...

DIY candelier...

Pengiring VVIP merangkap pemenang pakain terbaik.
 
Curi sat pengiring VVIP ni nak amik gambar..

VVIP on the stage bersama pengiring-pengiring..

Penjaga booth...Letih oiiii...

 Salah satu peserta pertandingan karaoke..Tapi tukang nyanyi takde dalam gambar. Ni dayang-dayang nye a.k.a back-up singer and back-up dancer.
 
 Lepak-lepak tunggu cabutan bertuah..

Mak buyong a.k.a back-up dancer...hehe~

Aku adalah tak sempat nak round snap-snap gambar semua booth...Busy pun ye, malas pun ye...Tengah crowded tempat sempit berhimpit tu, tak daya lah aku nak amik gambar booth kan...
Makan pun, aku makan ape yang ada kat booth aku dan laksa penang kat booth depan..That's all..
Masa  ramai-ramai tu, kenyang je rasa. Tak lalu nak makan..
Petang nye, lapar pulak rasa..
Berkeroncong perut..
Dahla hati tengah merindu...puiiii...


No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015