Monday, December 30, 2013

Firdaus & Syazana Big Day


**Entry super basi...draft dari bulan Sept...hohoho**

Untuk kenduri adik ipar, kami buat meeting tergempar 2 weeks before event.
Untuk pembahagian tugas..
Malam lepas kenduri belah pengantin perempuan...
This is the last wedding in the family.
The first one yang buat kat dewan..The rest semua buat dekat rumah je.
First time jugak ada meeting and work delegation..hihi..
Semua ada tugas termasuk anak-anak buah..

4 elder nephews akan jadi pengiring pengantin..
Kena balik Gombak every week untuk kumpul budak-budak & rehearse supaya budak-budak ni tak blur je..

Macam marching je..hihi..


Tugas aku adalah deco photobooth & guest book..


Aku dan photobooth yang comot...

Part ni serious buat aku nak nangis...Bukan sebab task nye..Aku suka dan excited nak buat...
Cuma masa saaaaangat limited dan minggu tu pulak aku sibuk dengan kursus. Tak sempat nak berfikir, generate ideas...Bila dah dapat idea, share dengan biras, the manager of the day, she said ok boleh proceed..Puas lah aku mencari barang-barang yang diperlukan..Most of it re-cycle item je. Tapi part yang paling buat aku nak nangis, at the end of it, plan aku tak boleh proceed. Benda yang aku order, which aku dah mention aku nak benda tu awal, tapi on the day of event baru aku dapat barangnya. Useless..Aku order on Sunday, dia cakap Isnin dia akan pos. Puas aku tunggu, takde. Call tak dapat, mesej through FB, lambat sangat berbalas..Memang stress sangat aku mase tu..Very last minute punye changes, then aku tak boleh nak adhoc cari idea time tu jugak. Nak men-deco tu pun kena rushing sebab guard tu nak tutup dah dewan. 
Tapi Alhamdulillah dengan izin Allah, hari Rabu tu aku terfikir dah nak buat border kat white doily paper..So itulah yang aku pakai untuk deco yang terrrrsangat simple macam tadika..Dan sempat jugak aku selongkar 'stor' rumah aku cari coloured A4 papers dan anything that might be useful..
So, itu jelah yang termampu aku buat dalam masa beberapa jam je..Sebab buat sorang-sorang, jadi memang tak sempatlah nak crowded-kan background tu...*Sobs..*
Ini pun aku dengan my zawj stay kat dewan tu sampai pukul 1 a.m  lebih..
Orang lain dah balik dulu dah sebab budak-budak dah keletihan buat full rehearsal. Kang esoknye meragam susah pulak..
Haaa...pasal benda yang aku order tu, bila parcel sampai, aku tengok date kat parcel, hari khamis ke jumaat tah..Frust gile aku..Yang geramnya, orang tu cakap hari selasa dia dah pos..Ya Allah..Hmmm..takpelah, ada hikmah la tu..

On the wedding day..
Of course kami kena pergi awal kan. Aku terus je sarung baju dari rumah. Orang lain pakai casual dulu, bersiap kat dewan. I is malas jadi terus pakai dari rumah..Masa nak gerak Faheem tidur lagi, so tinggalkan Faheem dulu, mintak tolong Mama & ayah bawak nanti, Faqeeh je aku bawak sebab nak breastfeed..

Last touch-up..Pura-pura sibuk..haha..Confident je laki bini berlakon...Directir nya, birasku, kak ita..hihi...
Sebagai menyokong & menghargai usaha bini yang tak seberapa, my zawj orang pertama tinggalkan jejak dalam guest book..hihi..

Aksi anak-anak buah...

Anak-anak buah buat arts corner sendiri. They all ambil magic pens dekat guest book booth tu dan cari port untuk draw & colour..At least they all duduk senyap kat one area and mencurahkan idea kreatif masing-masing daripada berlari keliling dewan..Kudos my nephews..


 Kakak-kakak ipar pengantin lelaki..
Ni lah geng kakak-kakak iparku gangster..haha..
Siap ada special props hokeh..Yang ni specially requested by my biras yang pegang prop gangster tu..
^___^

 Ummi sape lah comel sangat ni??
*blueeekkkk*

My heroes of course..Gegar gambar abang Faheem. Susah weh nak snap gambar dia..Banyak gambar ummi je dalam kamera. Bukan sebab ummi syok sendiri nak berposing, tapi Faheem ni yang rajin sangat nak jadi photographer..

 With my family...

Last but not least, gambar raja & ratu of the day..


Gambar pengantin tak banyak sebab aku banyak dok kat luar dewan..Plus that bila 'junior photographer' dah ambil alih kamera, harapan lah nak dapat balik...Penuh gambar kaki orang je dalam kamera..hihihi..

Anyhow, the not so newly wed pun is now expecting. InsyaAllah we'll have some more addition in Yusoff's family...Yeah...the family is expending and getting bigger..The more the merrier kannn..
Since this is the last wedding in the family, hopefully, lepas ni Ma & Ayoh concentrate on counting numbers of the grandchildrens...

^______^

No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015