Thursday, December 26, 2013

Hidangan Sihat Pertama Dari Dapur Kecilku....

Hah...
Percaya tak....
Ni first time aku beli dan masak ikan salmon..
Seriously...
Camne tah tetibe tergerak hati nak beli salmon. Satu slice je pun..hahaha..
Pastu kebetulan di hari kejadian, mama masak sup kaki ayam...
Slurrrrpppp...Aku kidnap sikit...Berapa ketul je pun...2 pasang kaki kot..
So, balik rumah, tengok dalam peti ada ikan salmon..
Ting!!!!
Nak buat grilled salmon la..

 Hasilnya...
Grilled salmon dengan sayur brokoli, carrot & capsicum rebus..

Tu sup kaki ayam feveret tu...Ratah pon sedappppp...Nyummmmss..

Tapi 4 ketul je kan..2 ketul my zawj, 2 ketul aku..
Lepas tu masa makan, Faheem nak capai kaki ayam aku...
Aku elak..mihmihmih...
Tetibe dengar suara ibarat halilintar menusuk ke kalbu...
"Dengan anak pun nak berkira..."
Muahahahahahaha..Ada rasa macam kena panah petir pulak...Ngeee..
Padahal my zawj cakap tu slow je, nada biasa je..Bukan marah or menyindir pun..
Reaksi bini dia??? Terus gelak berdekah-dekah..
Lagi tambah kuat gelak bila my zawj letak seketul kaki ayam bahagian dia kat pinggan aku...
Cissssss...Nampak sangat ummi ni pelahap..Makan tak hirau anak..
Pastu mula buat ayat pelindung diri...
"Kaki ayam ni takde isi..Takde khasiat untuk Faheem. Baik Faheem makan ikan salmon ni..Bagus untuk otak..Ada omega 3..bla..bla...blaa..."

Memang jadi bahan of the night..Laki bini tergelak-gelak makan...

No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015