Wednesday, February 12, 2014

Hati Dipaut Rindu~


Alhamdulillah...
Tamat sudah my sacred journey of soul..
Kembara umrah selama 11 hari..
Sudah selamat kembali ke kampung halaman pada 5 Feb 2014.

   
Benar kata orang, kalau dah sampai di sana, hati berat nak pulang.



Separuh hati ni tertinggal di sana, di bumi Haram..
Separuh lagi merindu anak-anak, yang tetap bahagia walau tanpa ummi dan abi di sisi..hehe~


Entah kenapa setelah pulang airmata aku makin murah.
Turun mencurah-curah..



Aku takut kalau amalan aku sepanjang di sana tak diterima Allah..
Aku takut kalau dosa aku yang menggunung tak diampunkan oleh Nya..
Aku takut setelah pulang, aku masih aku yang dulu, tidak terkesan sedikit pun dengan kembara aku di bumi Haram..
Aku takut aku masih lagi seorang yang lalai dan leka dalam menunaikan suruhan Allah..
Ya Allah...
Aku takut Ya Allah..
Andai Kau izinkan aku ke sana sekadar untuk bersuka-suka..
T_____T


Tetapkanlah imanku Ya Allah..
Berilah kekuatan untuk aku istiqamah di jalan yang Engkau redhai..



Ya Allah..
Hati ni dipaut rindu..
Rindu untuk menjadi tetamu-Mu lagi..
Jemputlah aku untuk kembali bertamu ke rumahMu Ya Allah..




1 comment:

  1. terima kasih sebab tulis entry & pengalaman masa kat sana. byk bagi gambaran so xdelah rasa blur sgt masa turn saye nak pergi nanti =)

    ReplyDelete

Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015