Friday, November 29, 2019

Hari Anugerah Kecemerlangan MTI 2019


A couple of days sebelum majlis, ustaz buat pengumuman dalam group whatsapp sekolah. Kalau based on tahun lepas, dimaklumkan sekolah hanya pilih seorang murid terbaik dari setiap ibtidaie / mutawasit. Jadi, ummi takdelah meletakkan harapan yang tinggi. Tambahan pulak tahun ni banyak kali ummi dapat mesej teguran daripada ustaz..huhuhu.. Tapi ummi tahu anak-anak ummi dah buat sehabis baik dah. Bila tengok kertas-kertas periksa yang Faheem dan Faqeeh bawak balik pun, ummi dah bersyukur sangat dah. Both of you did very well.


Few minutes after ummi dapat mesej ni dari abi. Forwarded dari ustaz.
Allahuakbar. Alhamdulillah.. Cumanya ummi pun tak tahu anugerah apa yang Faheem terima. Tak dimaklumkan pun. Even di hari majlis pun tak diumumkan secara detail. Hanya announce penerima hadiah pelajar terbaik untuk sekian-sekian darjah. Faheem penerima ketiga untuk darjah 2. Ummi assume Faheem dpaat no.3 je lah.. Hahaha.. Penarafan terbaik tu untuk kategori Al-Quran ke akademik, uumi pun tak pasti.. Sebab kalau tengok laporan kemajuan tahun lepas, memang tak pernah diberi kedudukan di dalam kelas. 


Beberapa keping gambar buat kenangan abang kelak.


Ucapan pembukaan oleh mudir, Dr. Mohd Syafie.


Budak ni berlarian riang ria macam kat sekolah dia. haha..


Persembahan bacaan Surah Al-Kahfi (ayat 1-15) beserta terjemahan dan juga hadis-hadis pilihan oleh anak-anak Ulin Nuha (6 Tahun)


Tahniah abnag Faheem. Keep up the good work and effort. Semoga terus maju jaya dan sentiasa di bawah lindungan Allah swt.



To Faqeeh, don't be sad sebab tak dapat hadiah. Ummi tahu Faqeeh dah buat sehabis baik. In fact pada ummi, pencapaian Faqeeh juga sangat cemerlang. Cuma mungkin ada dalam kelas Faqeeh yang sedikit lebih baik daripada Faqeeh. Walau apapun, ummi bangga dengan kamu berdua. Moga kalian terus gigih belajar dan berusaha, menghafaz kalam suci Allah tanpa jemu. Moga Allah sentiasa merahmatai dan memberkati kalian dunia dan akhirat.

1 comment:

  1. Alhamdulillah tahniah faheem. Moga terus cemerlang hendaknya aamiin

    ReplyDelete



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015