Monday, October 5, 2020

Mi Goreng Mie Sedaap Selection Korean Spicy Chicken

Sejujurnya, tak pernah nampak Mie Sedap Selection ni..

Kalau membeli, memang akan beli benda yang biasa beli je. Jadi kalau ada yang pelik-pelik tu, memang tak pernah cuba. Asbab tu juga macam tak pernah nampak. Dan jarang juga nak mencuba sesuatu yang baru..Hihi..

Tapi, dek sebab terbaca coretan Cik TK, dan kebetulan balik kerja petang tu kena ambil Fathan, makanya ummi kena pow dengan Fathan, minta singgah kedai. Nak beli susu kotak katanya..Ternampaklah Mie Sedap Selection  Koren Spicy Chicken ni, versi mee goreng, rasa nak try lah pulak.. Sementelah tengok post Cik TK versi sup pun macam menyelerakan je.. Maka, belilah 2 bungkus.


 
Untuk PEDAS NIKMAT tuang 1 saja cilinya..
Untuk PEDAS GILA tuang 2
Ummi buat 2 bungkus, tuang 1.5 cili.. 
Taburkan sekali guntingan bayam brazil (nampak sangat kemalasan ummi disitu..huhu) dan hirisan fishball.



Untuk 2 bungkus mi dengan 1 setengah pek cili, boleh tahan juga pedasnya. Pedas-pedas sedap gitu. Kalau tuang semua, mungkin jadi pedas arwah..hahaha..
Fathan pun makan sama, merah-merah mulut tapi tetap nak habiskan. Mi lebih lebar dan kenyal. Sedap lah..
Bolehlah buat stok teringin lepas ni..hihi..


3 comments:

  1. Replies
    1. kalau letak 1 paket cili utk 1 bungkus mee, memang pedas yang sedap kak. Untuk saya yg memang makan pedas ni pun kena standby air juga..Kalau 2 paket cili, berdesing kot telinga. Tapi memang sedap..hihi

      Delete
  2. Wahhh yang goreng ni... yang goreng punya ni kan lagi pedas dari yang sup walau pakai 1 paket je. Yg goreng ni pun cik tk pakai sepaket je. Pedas tapi sedap!

    ReplyDelete



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015