Tuesday, December 18, 2012

Eight - Not In The Mood To Update


 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Not in the mood, but yet, there is still an update..
huhu.

Yesterday, after going to clinic early in the morning and was given 2 days MC, I stayed at my mom's crib.
Throughout the day, there's irregular mild contraction.
Around 7p.m, the contraction become quite intense and regular.
It came every 15 minutes
Hmmm..should I go to hospital or not..
Told my dearie hubby nak balik rumah dulu, mandi, solat Isya', then tengoklah macam mana.
Tinggalkan Faheem kat rumah Mama.
Until about 11 p.m, the contraction is consistent..
So, pergi je lah hospital.
Dalam kereta aku gelak-gelak je dengan hubby.
"Masa Faheem dulu, tak rasa sakit sangat, tibe-tibe kena admit. Kali ni rasa sakit entah-entah kena halau balik"
Hubby pun macam cool je lagi.

At Hospital Ampang, register kat Emergency, then pergi PAC.
Buat CTG and VE.
Unfortunately, doc cakap jalan tak buka lagi.
Just as I expected. hehe~
Baliklah rumah Mama. Faheem dah selamat tidur.
Dan aku pun elok je tidur lena.
Hari ni pun, just had irregular contraction..

Had my last check-up today..
Doc cakap dah tak lama dah ni.
Memanglah doc, dah tinggal seminggu je. By hook or by crook, kalau takde signal, I have to admit by 25th.
Nurse pulak, nak bagi another appointment date, which is on 26th.
Aku buat muka pelik..
"Kena datang lagi ke nurse?"
"Eh, kena.. Kalau belum bersalin kena datang check-up lagi"
"Tapi nurse, saya kan GDM. Kena menyerah diri by 25th kalau takde sign"
"Eh, aahlah...Awak kena admit terus..Saya doakan dipermudahkanlah ye.."
"Hehe---tq nurse"

Mood aku memang dah kelaut dah ni..
Esok kena gi kerja ke??
Adehh..
Semalam pun hubby cakap takde mood nak kerja.
Bila aku tanya kenapa, hubby jawab "Tunggu baby"
hehe..Ingatkan aku yang sarat membawa perut ni je rasa macam tu..

Lepas check-up tadi singgah Petronas.
Belek-belek majalah. Nampak Majalah Al-Ustaz ni.
Isu kali ni pasal kehamilan dan kelahiran.
Sangat sesuai untuk para ibu bapa, bakal ibu bapa dan yang ada plan untuk jadi ibu bapa.
The topic covers from merancang untuk dapat anak soleh hinggan mendidik anak jadi anak soleh.
Sangat-sangat berguna dan bermanfaat.
Ada banyak ilmu yang kita tak tahu ada dalam ni.
Rugi kalau tak beli.
Murah je. RM9.00 senaskah untuk semenanjung.



Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015