Monday, June 17, 2013

Hafalan Shalat Delisa





Hokey...Aku tau aku memang ketinggalan zaman..
Lama dah aku tak layan movie...
Kalau korang tanya aku pasal telemovie yang tengah hot sekarang, confirm aku tak boleh jawab..
Ombak Rindu ke, Teduhan Kasih ke...
Memang totally zero...
I know nothing..
Tau tajuk tu pun sebab dok baca status orang kat facebook..hewhew..
Kalau aku duduk rumah sorang, memang bisu tv tu dari pagi sampai la ke pagi esoknye dan bersambung-sambung lagi..huhu~
Kalau my zawj tak bukak tv, takdelah..haha..

Dah tu yang tetiba nak cerita pasal movie ni apehal???
Ni haaa...movie Hafalan Shalat Delisa ni...



Takyah tulis sinopsis la kan...Aku rasa semua orang dah tau kot. Aku je yang tak tau...
Ke ade yang spesis macam aku ni??? Duduk dalam gua...teheee...

Last Friday..
Selalunya kalau takde plan berjalan kemana-mana waktu lunch hour yang amatlah panjang tu, aku sekadar beli nasi bungkus, makan dekat meja aku sambil layan facebook or blogwalking..
Tapi hari tu, ade member ex-department aku datang tempat aku..Makan beli bungkus jugak tapi kiterang lepak kat meja member aku yang lagi sorang..
Sambil-sambil makan, dia pasang video..
Cerita Hafalan Shalat Delisa ni la...
Selalu dia layan shin chan sensorang..ngeee~
Maka kami bertiga pun layan la movie ni sambil makan..

Sobs..
Syahdu syahdan cerita ni..Sampai kami bertiga bergenang airmata..
Ada part gelak, gelak lah jugak kan..
Tapi part hiba tu, yang sangat menyentuh dan meruntun hati aku..
Especially bila aku dok bayangkan aku dalam situasi tu..

Aku sebagai Delisa..
Aku sebagai Abi Usman, ayah Delisa..
Aku sebagai Ummi Salamah, ibu Delisa..
Aku sebagai sesiapa saja yang berdepan dengan situasi yang menyayat hati tu..
Then, macam mana kalau anak-anak aku, suami aku pulak yang ada di tempat mereka?
Tak terbayang dek akal aku..
Kalau tak kuat iman, mungkin aku akan tak henti-henti menyalahkan takdir Allah..
MashaAllah...

Banyak part yang menghantar halilintar menusuk kalbu aku dan terus buat airmata aku berderai..
Cerita ni banyak pengajaran..
Banyak membuat dada aku sesak dan sebak..

p/s: Part Delisa jerit ummiii...ummmiii...ummmiiii...Dalam benak aku terus ingat Faheem..Sebijik macam Faheem..Dussshhh...

No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015