Thursday, November 28, 2013

Family Trip: Kota Kinabalu ~ #14 Island Hopping - Pulau Manukan


Dari Pulau Mamutik, kita ke Pulau Manukan pulak.
Tapi kami dok sekejap je kat Pulau Manukan ni.
Sebabnya nak kejar lagi satu pulau. Takut tak sempat. Lagipun, driver bot tu cakap, takut hujan belah petang. Sebab the day before hujan. Laut bergelora kan. Kalau takde budak, boleh je redah. Tapi ni dengan budak kecik, bahaya.




Biras ku Kak ita on another boat..

Approaching the jetty..

Tengah-tengah my zawj sibuk snap gambar, kau nampak tak Faheem tu dah bertenggek kat tepi tu..
Haaaa..bab ni yang aku tak gemar ni..Dia berani je nak menjenguk macam tu..Ummi dia ni kecut perut tak ingat..Nampak dah muka kelat aku tu..

Terpaksalah aku bertindak..Kalau dibiarkan, terjun budak tu dalam laut kang. Dah lah tak pakai life vest.

Cari port sebelah jeti je. Malas nak berjalan jauh-jauh..

Introducing the sandy beach to Faqeeh. Jangan ngap pasir tu masuk mulut sudahlah ye adik.

Abang Faheem as usual layan main pasir dengan abang Thaqif. 

Syahmie, Pak Uda & Putri Balqis.

Abang Adam lone ranger..Ikut bercuti sorang-sorang, tinggal ibu ayah & adik-adik..hehe..

Aunty & Qistina. Qistina ajar aunty snorkel.

Faqeeh with Abi.

Tak habis lagi main pasir budak berdua ni.

Orang lain enjoy mandi.

Adik Faqeeh bukan main seronok main air.

Fish...ooo...fish...Come here ooo fish..

Air agak keruh kat sini.

And it's time to pack things up for the last island.
Sementara semua orang sibuk kemas barang, ini kerja Faheem..

Kau tengok ni kau nak marah ke camne?
Sebelum tu dia baling pasir kat adik.
Ni dia baling pasir kat diri dia sendiri.
Bila bebel kat dia, dia buat muka steady je camni.
Nak marah camno???

Good bye Manukan Island..

No comments:

Post a Comment

Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015