Thursday, January 23, 2014

Bila Dia Merajuk~





Bukan main panjang lagi muncung.
(samalah macam ummi kecik-kecik dulu..)
Siap peluk tubuh taknak bagi kita sentuh dia.
Mendengus-dengus bunyi ishhh nye..
Faheem oh! Faheem..
Dah pandai protes ye..

Lawannya, ummi buat silent treatment.
Nak merajuk dengan ummi kan..
Nanti dia sendiri menangis panggil ummi..
"Ummi marah die...ummi marah die..."
"Ummi tak marah pun...ummi diam je, tak cakap dengan abang. Bukan marah abang.."
"Ummi marah die...."
Ummi depangkan tangan, cepat-cepat dia hug ummi..
"Abang marah ummi ke?"
"Sayang..."
"Abang nak merajuk dengan ummi lagi ke?"
"Taknak..."
"Ummi tak marah kalau abang tak notty..Kalau dia good boy, dengar cakap, tak mengamuk tiba-tiba, ummi tak marah.."
"Iye..."
"Cakap apa kat ummi?"
"Sorry...Tak buat lagi ummi..."
Teresak-esak tahan nangis..
"Ummi mintak maaf ye, ummi marah abang sebab abang notty.."
"Iyee.."
Ummi pulak nak nangis..

Oh! Abang..You really teaches me a lot. Ups and down of being a mother.
Sorry if i'm not being patience enough. Semoga Allah mengurniakan ummi kesabaran yang tinggi dalam melayan kerenah anak-anak. Dan semoga kalian jadi anak-anak yang soleh..
Ummi loves both you & adik sooooo much.

1 comment:

  1. Halololo..dh pandai merajuk... comel je.. jgn merajuk..nnti lama rindu kt umi..hehe

    ReplyDelete

Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015