Wednesday, January 22, 2014

Kifarah Dosa


Sedang dilanda batuk & selsema..
Suara pun dah hilang..Sakit kepala tak terkata..
Semalam tak masuk kerja. Tapi lewat malam baru ke klinik.
My zawj tengah busy this week nak deliver projek..
Kat klinik, belum pun cek, doc dah boleh predict dah..
Mata lebam, runny nose, suara dah kalah ratu rock..
Tonsil merah, hidung blocked, kelenjar bengkak..
You need a rest..kata doc. 
So mc la hari ni..

Semalam masa dok whatsapp dengan geng bff 8d8, one of them share satu story..

Musibah, kesakitan yang ditimpakan Allah sebagai kifarah dosa..
Hebat betul budak tu...Tinggi iman dia..Redha atas setiap ujian Allah.
Insaf aku..Allahuakbar..

Semoga dengan ujian kesakitan yang Allah timpakan ini, menghapuskan dosa-dosa kecilku...
Semoga aku disembuhkan dari kesakitan ini supaya aku dapat menjadi tetamuNya dalam keadaan yang sihat walafiat. Mudah-mudahan dapat beribadat dengan sepenuh penghayatan..Ameen Ya Rabb..

***
Ubat batuk dah mula memainkan peranan. Mata dah samar-samar. Kepala dah terhuyung-hayang..Time to sleep..huhu...
Menghitung baki hari....Aku butuh doa kalian..Semoga Allah permudahkan segalanya buat kami. Beri kami kekuatan untuk beribadat. Semoga Allah menerima kedatangan kami sebagai tetamuNya...Allahurabbi.. hati semakin sayu..
T__T

No comments:

Post a Comment

Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015