Thursday, May 8, 2014

Aktiviti 1 Mei


Dah seminggu berlalu, baru nak update kisah aktiviti 1 Mei...huhu...

What we did on 1st May?
Cuti labour day kan...Kami tak amik extended leave pun...

Kangah jemput datang rumah. Dia buat doa selamat & of course ada makan-makan..No makan-makan, I takmau datang....hahaha..Adik kejam...
Makan-makan sempena tuan tanah kedaung je tau sempena apa...Rezeki lebih dikongsi bersama katanya...Alhamdulillah...muga sentiasa murah rezeki, dapat rezeki terlebih selalu supaya selalu belanja isi perut-perut kami yang sentiasa boleh dikosongkan kalau ada yang sudi nak bantu penuhkan...ngeeee...

Lama jugak tak menjengah rumah kuarters nun di Putrajaya tu...Makan-makan family je...Our family & BIL's nye family..Riuh rendah rumah tuan tanah dengan adik-beradik iparnya yang sangat sempoi dan havoc..Juga dengan kemeriahan anak-anak & anak-anak buah..




Nampak tak betapa jughuh-nye Faheem mengikut arahan posing dengan props...Dan perhatikan juga muka innocent dia...Dia malu-malu sebenarnya...Yes, my shy boy..Kalau ada orang ramai-ramai, orang yang dia baru jumpa or in a situation yang dia tak biasa, dia sangat pemalu. Ni pun enjin suam-suam je..Masa mula sampai lagi pemalu kalah anak dara sunti..Aduhhhh...Melekat je dengan aku..Teringin nak main dalam bilik kakak Iris, tapi sebab malu, heret ummi masuk sekali..
Adik Faqeeh pulak, peramah tak kalah..Busy sangat dia tu..Kejap ke depan, kejap kebelakang..Semua orang pun dia redah...Dua karakter yang sangat berbeza okehh..

Menu yang disediakan, soto (hasil air peluh tuan tanah), pengat pisang (import dari Ampang), sambal paru (import dari Sentul- mak mertua Kangah), nasi arab (import dari kedai..hehe)..Gambar makanan takde. Yang ada gambar tetamu & tuan rumah yang kekenyangan je...hahahaha..

Alhamdulillah kenyang..bertambah kot aku makan..Especially sambal paru tu..Makan soto pun letak sambal paru..My all time favourite...

Rajin pulak le kakak ku ni buat props untuk bergambar...

 Faqeeh & Paklong


 Aku rasa aku disabotaj...Orang yang ambil gambar ni saje buat gambar aku blur untuk tidak menyerlahkan ke-chomel-an aku..Hahaha..



 Entah kenapa hari tu aku duk la buat pose duckface. Bukan aku yang biasa ye tu..Hahaha..Rasa dah habis comel kot buat duckface muncung gitu...


 Anak teruna yang malu-malu..


 Yang sorang ni taktau malu..hihihi..


 Nampak sedih je muka awak bang...Tapi dia memang tengah tak sihat pun..Demam on and off.


 EllaDin's family...EllaDin tu gabungan nama mama dan ayah...Ella dan Din  >_<


 All together...Duckface lagi...Pfftttt... Pandai Faheem pakai spec..


 Ni pulak muka perasan diva sangat...Pakcik kat sebelah tu jugak yang maintain je muke relax cam selalu..
Padahal bini tengah angin laki tiba-tiba hilang pergi dating berdua dengan anak tepi tasik, tak bagitahu dan tak ajak bini pun..Merajuk...Takmo kawan =Duckface=


Inilah tuan tanah kedaung...
Hujung-hujung baru nak tepek muka ekslusif tuan tanah ye...Hihihi..

Lepas beransur dari rumah Kangah, ingatkan terus balik rumah. Tapi nak singgah masjid dulu...Pusing-pusing-pusing tersinggah Alamanda pulak..huhu..Solat kat alamanda je..Pastu aku ingat nak singgah solat je, orang tu ajak round Alamanda dulu..Bukan sebab nak pujuk bini yang merajuk...Melayan anak je..Bini, sudah-sudah le nak merajuk..

The one and only time aku pergi Alamanda dengan my zawj adalah sebelum tunang..On my degree convocation day, merasmikan kereta dia yang fresh dari kedai. Lepas convo ceremony aku, dia terus pergi ambil kereta, aku balik rumah sendiri lah..Later baru dia datang fetch dekat rumah dengan kereta bau kedai, seat berbalut plastik. Akulah tukang koyakkan dara plastik seat kereta tu...Itulah the only time aku pergi Alamanda dengan my-future-zawj, at that time..Kenapa Alamanda jadi destinasi pilihan? Aku pun tak berapa nak faham..Mungkin masa tu Alamanda baru lagi, jadi macam mesti kena pergi kot..Entah...

Kalau tanya dia mesti dia tak ingat punya...Dengan confident aku cakap sebab memang dah tanya semalam, dan dia tanya aku balik, "Pernah eh kita pergi Alamanda?"..Terus aku buat mukaitik lagi...

Dah...
That was almost 7 years ago kot..

This time, melayan anak je.
Cuci mata, bawak anak jalan-jalan, cuci poket untuk anak..
Itu jelah aktiviti 1 Mei kami...
Alhamdulillah, masih diberi ruang waktu untuk bersama insan-insan kesayangan..
Semoga waktu yang masih bersisa dapat dimanfaatkan sepenuhnya & sebaiknya demi mengejar redha Allah..


"I love you so much Ummi"

^_________^


No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015