Sunday, July 27, 2014

Aku Pasti Merinduimu....


Ramadhan dah sampai ke penghujung.
Tahun ni terasa cepat sangat Ramadhan berlalu.
Detik jam seolah semakin pantas.
Baru beberapa ketika menyambut tibanya Ramadhan yang mubaroqah, tiba-tiba tanpa sedar, Ramadhan mula melabuhkan tirai
Allahu...

Entah kenapa Ramadhan kali ni, ada satu perasaan yang sukar aku mengerti
Sesuatu dalam jiwa yang sukar diungkap, digambarkan dengan kata-kata.
Sesuatu yang tak pernah aku rasa sebelum ni..
Moga-moga rasa itu terus menghuni dalam hati hingga bertemu kembali Ramadhan yang akan datang, andai diizinkan Allah.

Ramadhan bulan keampunan, bulan penghapus dosa.
Aku takut kalau saat berakhirnya Ramadhan, aku masih tergolong dalam golongan yang tidak diampunkan dosa. Maka celakalah aku. Allahuakbar..Nauzubillahi minzalik..
Semoga segala amalan diterima Allah swt, semoga Allah mengampunkan dan menghapuskan segala dosa.
Semoga diberi kekuatan untuk kekal istiqamah menjalankan ibadat dan amalan yang hidup sepanjang Ramadhan dalam bulan-bulan lainnya.
Semoga segala amalan bukan sekadar bermusim, malah dibuat sepanjang tahun dengan seikhlas hati mengharapkan redha Allah swt.
Semoga Ramadhan kali ini, bukan Ramadhan terakhir kami. Semoga dipanjangkan umur agar dapat bertemu lagi Ramadhan yang mendatang, diberi kesihatan untuk terus merebut ganjaran terindah di bulan Ramadhan yang mendatang.
Ramadhan, aku pasti merinduimu...

Buat saudara-saudara Islam di Palestin, Syria, Arakan...malah di mana sahaja di seluruh ceruk dunia, semoga rahmat dan barokah Allah sentiasa memayungi kalian.
Janji Allah itu pasti. Islam pasti akan menang. Yang haq pasti akan menumpaskan yang batil. Semoga Allah memberi kalian kekuatan.
Perjuangan ini bukan sekadar perjuangan kalian merebut hak dan tanah, tapi ia perjuangan   seluruh umat Islam di seantero dunia..Berbahagialah saudara-saudaraku yang syahid mempertahan kalimah Allah. Sesungguhnya, syurga itu pasti buatmu. Sedang kami teraba-raba mencari syurga. Hanya mampu menembak doa dari kejauhan. Entahkan dihisab dan dihitung doa kami buat kalian, hanya Allah yang Maha Mengetahui.
Ya Allah, bantulah saudara-saudara kami Ya Allah. Berilah kekuatan dan kecekalan kepada mereka. Bantulah mereka menghadapi musuh-musuh durjana.
Kau hancurkanlah para penzalim yang meratah darah umat Islam tanpa belas. Kau porak perandakanlah kesatuan mereka, hancur luluhkan pegangan mereka.
Hanya padaMu Ya Allah kami mohon pertolongan.
Tiada daya upaya kami Ya Allah melainkan dengan keizinanMu Ya Allah.
Allahumma ameen. Ameen Ya rabbal alameen..



1 comment:

  1. cakap pasal ramadhan dan sesuatu tu... kaaann... aty pon ada satu perasaan yang sama macam tu.. yang susah nak di gambarkan kali ni... bilr nak tinggalkan ramadhan kali ni sedih nya lain macam...hurrmm...

    ReplyDelete

Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015