Thursday, July 17, 2014

Their New Hobby ~


Hobi terbaru anak-anak syurga penyejuk hati ummi dan abi..


  Yerp....Membelek wedding album ummi abi..
Semenjak si abang tahu kewujudan album ni yang dah lama tersorok, hampir setiap hari lah dia nak belek.
Nak tengok gambar abi kawen katanya..
Teruja tengok abi jadi pengantin..

Our first conversation upon his first time looking through the album..
"Ummi, abi kawen dengan anty cantik lah ummi..."
"Abi kawen dengan ummi la..."
"Buukannnnnn...dengan anty cantik.."
"Ummi tak cantik ke?"
"Cantik !"
"Ummi ni gamba ummi cantik ke?"
"Mestilah :P "
"Abi kawen dengan siapa Faheem?"
"Abi kahwen dengan annnn...(pause)...ummi cantik.." sengih-sengih..
*sigh*
"Ummi, Faheem mana?"
"Faheem belum ada lagi.."
"Adelah...Faheem kan anak abi.."
"Errrr...." krikk...krikkk..
"Ummi...anty cantik suap abi makanlah..."
"Siapa suap abi?"
"Mmmm...Ummi..."

Sabar jelah..


One day, puas dia belek satu persatu page.
Pastu dia tutup dan mengeluh.
"Kenapa tu Faheem?"
"Alah...takde pun kak iris..."
~deng~
Kakak iris awak pun belum wujud lagi masa ni Faheem oiii...Memang la takkan jumpa gambar dia dalam tu..
Adoiiilaaaa..


 Kemain seksi adik belek album pakai diapers je...hahaha..


Tak jemu membelek gambar abi...Setiap kali pun ayat dia lebih kurang je..
Tak habis-habis anty cantik dia..
Tapi Ummi pun layan feeling sama..Terbayang saat hati bergetar...hahahahahaha~
**blushing sendiri**

***************
Do’a untuk GAZA, Palestine.

اللَّهُمَّ انصُرِ الإِسلام والمْسُلِمِينَ
اللَّهُمَّ انصُرِ المْسُلِمينَ فِي كُلِّ مَكَانٍ
اللَّهُمَّ انصُرِ المْسُلِمينَ فِي فَلَسطِين
اللَّهُمَّ دَمَّر الكفَارَ واليَهُـودَ والنَّصَارَى والمْشُرِكِينَ
يَا اللّـه يَا اللّـه يَا اللّـه
إِهزِمهُم وَانصُرناَ عَلَيهِم اللَّهُمّ 

Wahai Tuhan kami,
Berilah kemenangan kepada Islam dan Muslimin,

Ya Tuhan kami,

Berilah kemenangan kepada Muslimin di semua tempat,

Ya Tuhan kami,

Berilah kemenangan kepada orang Islam di Palestin (3x),
Ya Tuhan kami,
Hancurkanlah Kuffar, Yahudi, Nasrani dan Musyrikin,
Ya Allah,
Ya Allah,
Ya Allah,
Ya Tuhan kami,
Kalahkan mereka, Dan menangkan kami ke atas mereka.






1 comment:

  1. faheem...faheemm....ckp kt die kak iris tu dlm pewut mangah sblh "anty cantik" tue.... ;)

    ReplyDelete

Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015