Friday, November 7, 2014

Favours For PASTI Ubudiah


Menghampiri hujung tahun, my zawj mintak tolong wife dia yang tak berapa berseni ni, do some favour for him. Favour for PASTI to be exact.

Mula-mula suruh design banner. Part ni memang aku surrender. Aku tak tahu lansung pakai photoshop. Setakat basic-basic copy and paste, edit-edit pakai publisher bolehlah.. What I did, aku tolong cari orang untuk design the banner.
Alhamdulillah, awe, my BFF kata adik dia boleh buat. So I contacted her sister (Fairuz from Kalerfess), tanya-tanya harga etc and it's a deal.

Bila design dah finalize, mintak invoice and account number nak buat payment, Suddenly Fairuz kata tak perlu bayar. Take it as a gift.
Allahuakbar. Syukur Allah temukan dengan orang yang baik hati dan pemurah. Thank you Fairuz..Semoga usaha & jasa baik Fairuz diberkati dan dirahmati Allah. Dan semoga bisnes berkembang maju.


Alhamdulillah banner ni dah selamat digantung dah. Tiap kali Faheem nampak banner ni je, mesti dia akan cakap "Pelangi abi lah.." Hihi..Sebab Abi yang pi gantung banner.

Done part banner.

The next thing, pamplet pulak. Garu kepala jugak aku fikir nak buat pamplet.
Yang ni aku buat sendiri pakai Microsoft Publisher. Tapi doodle dan karikatur tu bukan hasil aku lah. Yang itu guna khidmat Google sajoh. Karakter Hadi & Huda maskot PASTI tu aku ambil dari sini.
Then doodle cikgu dan sepasang pelajar kat blackboard tu aku ambil kat sini.
The rest copy and paste clipart dari Google. Thanks a million to those yang kreatif dan rajin buat freebies untuk orang yang tak berseni macam aku nak pinjam artwork korang tu..

Hasilnya....


Alhamdulillah, pamplet ni pun dah selamat di cetak. Tinggal nak edar je..
Haaa..Those yang duduk area Pandan Indah, kalau berminat nak hantar anak-anak ke PASTI Ubudiah, boleh lah hubungi nombor yang tertera dalam banner dan pamplet di atas.

2 comments:

  1. Wahhhh it's not bad at all, walau tampal2 je dan bukan karya sendiri, ala2 mix match gitu, dapat hasil yang cunsss.. pandai la ily.

    ReplyDelete
  2. Klu ade kat Kelana Jaya, sy org pertama nak enrol. Hahaha!

    ReplyDelete



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015