Monday, December 28, 2015

Farewell Lunch at Melur & Thyme, KLCC


Team kami ni, small family je. Pasukan projek khas. Projek pulak non-physical, susah nak justify kat orang kenapa nak ramai-ramai. Though workload tak terkejar jugak. Tapi sempat je aku blogging kan?? Dalam train pun boleh draft entry. Pros of using public transportation..Kehkeh..

Farewell ni meraikan seorang family member yang akan bersara, and another one berpindah cawangan/bahagian. Polisi jabatan kami ni memang lah asyik bertukar-tukar orang. Cukup 3 tahun at one place, bersiap sedia lah dapat surat cinta pertukaran tempat bertugas. Berpeluh-peluh, tidur tak lena lah kau memikir kena campak ke mana.

Enough !
Tentang farewell ni..
One of the bosses cadangkan makan di sini.
Melur & Thyme Restaurant di Suria KLCC.
http://www.malaysianflavours.com/2013/06/melur-thyme-suria-klcc.html

All of us. Just a small family kan.. 2 will leave us. Tinggal 6 orang je lah. T___T

Aku tak reti order makanan pelik-pelik. Tak biasa nak mencuba something new. Membelek menu, ada venison lah halibut lah... At the end, aku order Chicken Chop-chop.. Kahkahkah... Itu jugak yang kau pilih ily oiii.. And Mocha latte..

Chicken chop-chop ni to me, biasa je rase. Quite dry, tak juicy. Blackpepper sauce pun ciput. Aku prefer Mat Saleh lagi dengan gravy yang membanjiri hot plate tu...Walllah.. Tapi air mocha latte dia sedap. Hot drinks ye..huhu..Walaupun dah habis 100 days confinement, cuba bertahan untuk avoid ice selama yang mungkin..Wish me luck ye..


Aku duduk depan big boss, sebelah not so big boss.. Jadi tersiput sikitlah nak buat perangai snap-snap gambar bagai. Snap foods sendiri sudah.. Kuikui..
Tapi overall, kami rate makanan dia biasa-biasa saja. Even special menu dia, Peking duck pun bos aku kata biasa je. Nothing extra ordinary..

Lupakan pasal makan. Cerita pasal event pulak.
Yang diraikan, Kak Saba, for her retirement dan birthday sekali lah.. Has been serving the department for 37 years. Aku pun tak lahir lagi. Banyak jasa Kak Saba. Selalu jadi Master of Ceremony for big events Jabatan dan International Conference. PR skills memang power. A big loss for the department. Sobs.. Enjoy your retirement kak saba. You've been working too hard all these years. Semoga sentiasa di dalam rahmat dan redha Allah.


Another one yang diraikan, my immediate boss sebelum bersalin. Lepas bersalin tiba-tiba aku dah bertukar bos ye.. haha.. Boss yang sangat cool, sempoi.. Senanglah nak bekerja dengan dia. He's not bossy, tak cerewet tapi particular bab contracting. Nak bagi kerja dekat staff mesti start dengan "Saya nak mintak tolong sikit..." Kalau bos lain, dah terus bagi arahan je. Untuk tindakan.. Hihi.. 
Good Luck dekat tempat baru bos. Moga terus cemerlang. Semoga sentiasa diberkati dan dirahmati Allah..


Birthday girl.. Kek aku yang pilih..Kehkeh.. Kalau suruh peminat coklat yang pilih, itulah dapat. Tapi yummy cake dia. Not too sweet. Beli dekat Cake Sense. Fruit Garden cake dia pun macam menarik..


One big slice...licin ^____^ 
Menyusu anak ni, sokmo lapar. Tak dan nak fikir diet ke ape dah. Semua pun telan. kuikui..


Selfie sekeping. Tapi tersiput-siput. =___="


Us...



No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015