Thursday, March 17, 2016

Kitchen Hob Idaman


Aku sebenarnya takde preferences tentang kitchen hob. 
Sekarang ni pun aku pakai dapur gas basic jenama Pensonic ni.


Alhamdulillah dah berkhidmat untuk aku for 6 years. Though aku bukanlah pemasak tegar. Haha.

Sekarang tengah extend dapur. Aku terfikir jugak nak tukar dapur masak baru. Tapi pendam je hasrat dalam hati. Until terdengar zawji cakap pasal dapur. Nak buat table top, so nak buat built-in kitchen hob. Bagai pucuk dicita ulam mendatang. Ahahaha. Memang berbesar hati sangat.

Aku ingat nak pilih kitchen hob ni senang je. Turns out, bila dah jalan dari kedai ke kedai, went to home expo, google lagi...Indecisive. Tak tau nak decide mana yang elok, quality wise and price wise, so on and so forth. Dan mata aku ni tah kenapa kurang berkenan yang bulat-bulat biasa. Mengada sangat macam lah rajin sangat masuk ke dapur.

One day, I bumped into this picture from google. Macam berkenan pattern hob macam tu. 

Tapi bila pergi kedai, mostly jumpa yang bulat-bulat. 


Kalau ada yang petak pun, tetap tak berkenan sebab dia macam kosong sangat.

Entah apa criteria sebenar yang aku cari pun aku tak faham.
Tapi bila dah tawaf kedai, expo dan google, sedikit sebanyak ada lah idea what to look for.
Nak yang ada ignition, gas supply will auto turn off bila api padam...bla bla bla...

Suddenly, aku jumpa this one catalogue online dan hati terus jatuh chenta...
..Drooling..huhuhu..
Tak pasal-pasal ada kitchen hob idaman. Satu hal pulak dah nak mencari.
But anyway, I love the design..
Sleek and stylish, at least to my eyes.



Nah.
Keep on dreaming.

No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015