Thursday, May 26, 2016

Husbandless Weeks


Zawji went to Myanmar again for two weeks. Semalam Alhamdulillah dah selamat pulang. This time around feels like the longest ever, though duration sama je macam previous trips which is two weeks. But seriously, rasa lama dan panjang sangat. Huhuhu..

Mungkin sebab kali ni, aku decide untuk stay at my own house, taking care of everything by myself. The longest duration ever sebab before this, kalau ada pun yang aku manage sendiri, paling lama pun just 2-3 days. Lepas tu aku balik rumah Mama. Kali ni, first few days aku balik Ampang jugak sebab i am not feeling well. Diorrhea ke food poisoning ke, entah. Tapi serius rasa sakit perut yang seperti contraction hendak bersalin sampai aku menghentak-hentak kaki menahan sakit. Allahu. Then, 16-17 aku pula outstation. Allah, kesiannya anak-anak kena tinggal. But Alhamdulillah anak-anak baik-baik saja, walaupun ada dialog-dialog sayu dari Faheem, tak bagi ummi dan abi pergi work jauh-jauh.. Balik dari outstation, aku terus balik rumah sendiri. Partly because Faheem exam. Easier for me to manage kat rumah sendiri. Tapi struggle juga aku.. *nanges*

Masa zawji kata kena fly lgi tu, aku termenung jugak sebab ada few things planned and scheduled within his travel period. Installation of KC, Faheem exam, aku outstation etc.

Being truth,  managing 3 alone, my patience is draining out, restless and i feel hopeless.. *nanges lagi..betul punya nanges..Nanges sorang-sorang tengah malam buta..huhu* Plus that this time around, kami kurang keep in touch. He's in some remote area, pastu timing selalu tak kena i.e he's too busy to reply my message immediately, the moment he replied, i've fallen asleep. As though macam we're in a totally different time zone.. Tapi memang different time zone pun kata zawji..hahaha. Tapi tidak lah sampai 5-10 jam beza nye haaa..Dia habis kerja pagi buta, aku dah tidur walaupun tak lena. Bila dia a bit free, aku pulak tengah busy. *nanges* 

Memang terasa sangat lah lamanya... Kids being kids, ada masanya they behave very well. Alhamdulillah..Most of the times, they are in their own wonderland. Ummi ni volume suara dari lowest to the fullest. Hahahaha..Meriah rumah kami naaa..
Tak menang tangan ummi nak layan hero-hero sekalian.
But Alhamdulillah, we manage to get through it.
KC selamat install, Faheem ambil exam macam biasa, our daily routine berjalan seperti biasa, we had enough food to eat, the kids had enough playtime and sleep, ummi? tidur dan rehat ala kadar...hahaha..

Abi dah balik ni, ummi nak handover anak-anak kat abi boleh?



No comments:

Post a Comment



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015