Thursday, July 30, 2020

Motor atau Kereta?

Hari tu ternampak benda ni lalu dekat wall FB.. 


Caption-nya minta para gadis agar jujur.
Aku baca komen, ramai juga yang jawab motor.
Ada yang kata jangan acah-acah humble, bagi yang jawab motor..
huhu.

Jawapan aku.
(meski aku bukan gadis)
(tapi menjawab dengan kembali ke masa lalu)
(saat aku masih gadis)
hahahahahahaha

Kalau pasangan aku kala itu ada kereta dan motor, aku pilih kereta.
Kalau pasangan aku cuma ada motor, aku pilih naik public transport.

Bukan aku memilih sangat nak yang ada-ada, yang punya kereta saja.
Tapi aku tak pernah naik motor dengan lelaki selain ayah aku.
Jadi, untuk itu aku katakan tidak pada motor. huhu..
Lagipun, kan masih belum halal, belum berakad nikah. Kalau dah kahwin, nak merempit naik motor kemana saja berdua, silakan.
Walaupun aku bukan baik sangat di kala itu (sekarang pun masih jauh lagi dari menjadi seorang yang sangat baik. Baik sikit adalah kot, kah!)
Sebab itu aku lebih sanggup naik public transport.

Pernah juga si dia pinjam kereta sahabatnya, walau cuma proton saga lama, yang nak turun naik tingkapnya kena tolong tolak pakai tangan, yang cat di badannya sudah bercapuk terkopek sini sana, dan pendingin hawa pun tidak menjalankan fungsi untuk mendinginkan, aku ok saja. 
Dan ini memang kisah benar.
Kalau aku komen begini dekat hantaran di atas, pasti aku kena kecam berjemaah, acah-acah suci agaknya..
😆😆😆

p/s: Entri santai-santai takde faedah. Tapi nak pesan juga, cubalah jaga ikhtilat, walau kita bukan baik mana pun ✌


1 comment:

  1. Kalau Cik TK pun akan kasi jawapan yang sama, part tak naik motor dengan lelaki tu la. Sebabnya biasa Cik TK ni naik motor dengan ayah atau adik lelaki Cik TK saja. Rasa janggal pula kalau nak naik dengan lelaki lain.

    So kalau dia ada kereta, naik kereta. If tak ada kereta, naik public transport je. Senang.

    ReplyDelete



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015