Monday, August 10, 2020

Teh Tarik

Aku ni, since forever memang penggemar teh tarik, teh ais, teh beng..
Memang dari zaman sekolah, kalau waktu training netball atau sukan, balik training singgah kedai beli teh ais ikat tepi. Dekat uni kalau kawan nak tolong tapau order, mesti tak payah tanya aku nak air apa. Confirm akan order teh ais punya.

Sampai sekarang. Kalau makan di kedai, fikir punya fikir konon nak order air lain, yang terpacul keluar dari mulut akhirnya pasti teh ais, teh tarik juga..Dalam banyak-banyak teh tarik/teh ais, of course teh tarik/teh ais mamak kaw menjadi pujaan. Tapi tak semua kedai mamak pun boleh buat teh tarik kaw yang ngam di tekak ni. 

Hari tu aku nampak review Teh Tarik by F&N. Katanya setanding kedai mamak. Aku pun carilah dekat kiosk 7E LRT sementara tunggu zawji. Alhamdulillah ada.


Few days later, jumpa yang less sweet pulak.
Nak buih-buih macam teh tarik kedai mamak, kasi shake dulu..
😋😋😋

Untuk penggemar teh tarik mamak, boleh cuba. Memang rasa setanding teh tarik mamak. Yang less sweet pun sedap juga. 

Aku pernah try brand P, tapi tak berapa ngam lah rasanya.
Yang ni ok, sedap..

Tapi.......jangan amal selalu. Bahaya untuk kesihatan. Pesanan untuk diri sendiri.
Aku pun kena cut down sugar intake ni. Berat degil taknak turun nampaknya semenjak upgrade jadi emak anak enam. huhu.. Berat pun nak statik di angka 6. 😓

3 comments:

  1. aah ramai yang review..tapi tak caya hahaha
    nampak gayanya kene cuba sendri nih hehe

    ReplyDelete
  2. Nasib baik akk bukan penggemar teh tarik, manis woo, bahaya potong kaki nanti..tapi sesekali kalo balik umh MIL layan juga sbb ipar2 suka, dulu MIL pun mmg hantu ni..sekarg dia dah makin tua, tak boleh dah..pening katanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah. bahaya kalau amalkan ni.. Sesekali teringin boleh lah..hihi

      Delete



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015