Tuesday, August 11, 2020

Telekung Aisya 2020 - Khaulah Cantik


 My very first telekung masa sekolah menengah dulu, mama tempah dari seorang makcik ni, di Kajang (makcik ni dah meninggal dunia dah pun masa aku diploma kalau tak silap.. Semoga Allah melimpahkan rahmat ke atas rohnya).. Memang suka sangat telekung tu sebab dia elok terletak di bahagian muka, jahitan pun kemas. Muka aku ni somehow kalau pakai telekung ready made mesti rasa tak kena, tak semenggah. 

Telekung kedua yang aku suka sangat was telekung Siti Khadijah. Which aku pow zawji (eh..hadiah, reward untuk birthday dan mengandung & melahirkan anak-anak dia..hahaha).. Telekung tu kain cotton denim warna hitam. Elok terletak sebab SK ni ada saiz kan, so beli yang ngam-ngam muat muka aku dan rasa selesa. Kain cotton denim tu pun lembut dan sejuk. Sedap je pakai. Ni dah quite few years back dah ni.

Bila kemas-kemas almari, few telekung yang ada, ada yang dah longgar sangat mukanya sebab getah dalam tu dah kering agaknya. Ada yang dah bertompok kuning. So, I need a new set.

Lama perhati iklan telekung dari Khaulah: Premium Cotton Telekung ni lalu dekat wall.

Suka tengok kemasan di bahagian muka dia. Tapi dok risau kalau terbesar nanti longgar, tak kemas.. 


Satu hari, entah gatal tangan, ter-order sepasang. Aku pilih warna mocha.

Dapat free gifts digital tasbih dan al-mathurat. Thank you seller Khaulah Cantik.


Personally, aku suka sangat telekung ni. Kain cotton quite tebal tapi sejuk. Kemasan bukaan muka pun elok, selesa sangat pakai, elok terletak. Ada zip poket di bahagian hadapan telekung dan juga poket di bahagian kiri dan kanan kain. Sesuai kalau nak bawa pergi solat terawih, solat jemaah di surau/masjid, sisip duit & phone dalam poket je. Selamat, insyaAllah.


Last but not least, the tuan tanah yang feeling auto cantik pakai telekung dari Khaulah Cantik. hahahah..

 



2 comments:



Copyright to ily's
Designed by UMIESUEstudio 2015